• Historikk
    • Hamar 2023
      • Program 2023
      • Konferansenavn 2023
      • Deltakere 2023
      • Utstillere 2023
    • Oslo 2024
      • Program 2024
      • Bilder 2024
      • Konferansenavn 2024
      • Deltakere 2024
      • Utstillere 2024
    • Bergen 2025
      • Program 2025
      • Bilder 2025
      • Konferansenavn 2025
      • Deltakere 2025
      • Utstillere 2025
  • For sponsorer
    • Bestilling av sponsorpakke eller utstilling 2026
    • Ordering of sponsorship or exhibition 2026
lørdag 8. november 2025
  • Logg inn
Kurv / kr 0.00

No products in the cart.

Return To Shop
Norsk Lokalradioforbunds landskonferanse
  • Hjem
  • Billetter
    • Bestill konferansebilletter
    • Handlekurv
    • Kasse
    • Salgsvilkår og betingelser
kjøp BILLETTER
Norsk Lokalradioforbunds landskonferanse
  • Hjem
  • Billetter
    • Bestill konferansebilletter
    • Handlekurv
    • Kasse
    • Salgsvilkår og betingelser
Ingen resultater
Se alle resultater
Norsk Lokalradioforbunds landskonferanse
Billetter

Få med deg den store mediedebatten

15. februar 2023
i landskonferansen 2023
Få med deg den store mediedebatten

Hva vil politikerne egentlig med Norsk lokalradio? Hvordan vil partiene arbeide for å sikre at lokalradio fortsatt skal spille en viktig rolle i fremtidens mediebilde? Dette og mye mer vil landets fremtredende mediepolitikere måtte besvare når det inviteres til paneldebatt.

Lokalradio har lenge etterspurt bedre innretninger på den offentlig mediestøtten, og hadde store forventninger om positive endringer når mediestøtteordningene nylig ble evaluert, og Stortinget for første gang skulle fastsette fireårige styringssignal for mediepolitikken. Lokale medier blir i den offentlige mediedebatten løftet frem som selve ryggraden i det norske mediemangfoldet, men der lokalavisene får stadige løft i offentlige subsidier og tilgodeses med over 300 millioner i mediestøtte årlig, mottar lokalradiobransjen kun marginale tilskudd til redaksjonell aktivitet.

Med bakgrunn i politiske signaler og Medietilsynets anbefaling om å opprette en dedikert redaksjonell tilskuddsordning for lokalradio hadde bransjen tillit til at politikerne endelig ville bidra til å styrke lokalradio. Til tross for tilsynets omfattende, og godt dokumenterte mediestøtterapport som konkluderte med et tydelig behov for økte bevilgninger til den redaksjonelle aktiviteten i årene som kommer, ble dette ikke fulgt opp i det videre arbeidet. I stedet kom en kunngjøring om at tilskuddsordningen for lokalradio må åpnes for flere aktører.

Som lokalavisene trenger også norske lokalradiostasjoner kontinuitet, trygghet og forsvarlige økonomiske rammer for å utvikle det redaksjonelle produktet, og for å styrke sitt bidrag til den lokalt forankrede og brede samfunnsdebatten. Det må tas politiske grep for å jevne ut konkurransevilkårene i lokale mediemarkeder, dersom lokalradio skal fortsette å fungere som viktige nyhetsformidlere og meningsbærere – men fra politisk hold er det fremdeles liten vilje til å adressere disse utfordringene.

Alle de store partiene har de siste årene etterspurt modeller for hvordan en bedre redaksjonell støtteordning for lokalradio bør se ut – nå må politikerne handle, slik at ikke lokalradioene forsvinner, og det lokale mediemangfoldet svekkes

Bekreftede paneldeltakere:
Tage Pettersen (H) mediepolitisk talsperson, Kathy Lie (Sv) mediepolitisk talsperson, Åslaug Sem-Jacobsen (Sp) mediepolitisk talsperson, Gry Haugsbakken (Ap) statssekretær i kultur- og likestillingsdepartementet. Ordstyrer er Thor Magnar Thorsen, ansvarlig redaktør i Radio 102

Forrige innlegg

Siste frist for påmelding er 23. februar

Neste innlegg

Se sted og dato for landskonferansen 2024

Neste innlegg

Se sted og dato for landskonferansen 2024

Samarbeidspartnere 2025

Thimeo : Brand Short Description Type Here.
Ferncast : Brand Short Description Type Here.
Soundware : Brand Short Description Type Here.
Xperi : Brand Short Description Type Here.
Broadcast Radio : Brand Short Description Type Here.
Com-Tech : Brand Short Description Type Here.
Axel : Brand Short Description Type Here.
Radiozeit : Brand Short Description Type Here.
Tredess : Brand Short Description Type Here.
Admaster : Brand Short Description Type Here.
Aldena : Brand Short Description Type Here.
Worldcast : Brand Short Description Type Here.
DB : Brand Short Description Type Here.
Radioplayer : Brand Short Description Type Here.
Tinex : Brand Short Description Type Here.
Paneda : Brand Short Description Type Here.
Kantar : Brand Short Description Type Here.
Gramo : Brand Short Description Type Here.

Bli samarbeidspartner for arrangementet? Les mer her

Would you like to become a sponsor or exhibitor for the event? Read more

NO 961 128 641 MVA
Tollbodgata 2, 4611 Kristiansand

Telefon: +47 22 40 27 20
E-post: post@lokalradio.no

Landskonferansene i regi av Norsk Lokalradioforbund er det viktigste samlingspunktet for hele den norske lokalradiobransjen. Arrangementet startet i 1984 og avholdes årlig i mars eller april måned. Landskonferansen består av spennende fagdager med foredrag, seminarer, debatter, prisutdelinger og idémyldring.

Daglig leder: Pål Lomeland

Bruk av tekst og bilde er kun tillatt ved henvisning til kilde.

Se personvernerklæring
Se salgsvilkår- og betingelser

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ingen resultater
Se alle resultater
  • Hjem
  • Billetter
    • Bestill konferansebilletter
    • Handlekurv
    • Kasse
    • Salgsvilkår og betingelser
  • Logg inn
  • Kurv
Vi bruker cookies for statistikk og for å forbedre brukeropplevelsen. Dine data deles ikke med tredjepart. Ved å fortsette godkjenner du vår personvernerklæring.