Registrering for deltakere, gjester, foredragsholdere og andre som ankommer torsdag. Ved registrering fÃ¥r deltakerne utdelt en konferansemappe med praktisk informasjon, programblad og et deltakerbevis i form av et navneskilt. Dette navneskiltet mÃ¥ deltakeren bære pÃ¥ seg under hele konferansen. Skiltet fungerer blant annet som adÂgangstegn for fagkonferanse og enkelte mÃ¥ltider. I lommen for navneskiltet ligger billetter til fellesmiddag og festmiddag for deltakere som har bestilt dette. Registreringen er Ã¥pen til klokken 13.00.
Programkomiteens leder, Thor Magnar Thorsen åpner den 40. landskonferansen i regi av Norsk Lokalradioforbund
Hvor står lokalradiobransjen nå og hvor er vi på vei? Hva har Norsk Lokalradioforbund fått utrettet siste året og hvilke viktige saker står på agendaen i tiden fremover? Dette er noe av det styreleder, Aslak Sommerfelt Skretting tar opp i sin åpningstale.
Medievanene våre er i endring, og tilgangen til teknologi former mediehverdagen vår. Hva er status for lyttemarkedene i Norge nå? Hva skjer med radio, podkast og musikkstrømming? Hvordan klarer lokalradio seg i kampen om publikums ører, og hvilke plattformer foretrekker lokalradiolytteren? Med utgangspunkt i Kantar Medias medieundersøkelser gir forskingssjef Knut-Arne Futsæter en oppdatert status på nordmenns mediebruk, og deler sine forventninger til mediemarkedet fremover.
Lunsj serveres i hotellets restaurant.
Kunstig intelligens vil spille en altomfattende rolle i vårt moderne samfunn, og vil påvirke hvordan vi lever, leker, lærer og jobber. Avstanden mellom det vi en gang anså som 'science fiction' og det som nå blir til 'science fact', krymper i takt med teknologiutviklingen. Dette representerer en uunngåelig kraft som avdekker både fantastiske muligheter og komplekse utfordringer. Det er essensielt å erkjenne og akseptere at det ikke finnes noen vei tilbake – vi beveger oss mot en fremtid hvor kunstig intelligens ikke bare er integrert, men fundamentalt nødvendig. Denne tankevekkende og inspirerende sesjonen med teknolog, Hans-Petter Nygård Hansen, utforsker og utfordrer hvordan vi bør forholde oss til denne nye virkeligheten.
Utvikling innen kunstig intelligens og maskinlæring skaper nye muligheter – og etiske utfordringer. Denne sesjonen gir deg en innføring i KI-landskapet, hvilke tjenester og verktøy som gjelder i øyeblikket, og hvordan den nærmeste framtida ser ut. Hvordan kan man allerede nå ta i bruk KI-teknologi til å forenkle egen arbeidshverdag som programleder og journalist i radio? Hvilke fallgruver finnes, sett fra et journalistisk perspektiv, og hvordan blir man trygg i bruken? Herfra kan du gå videre til en KI-workshop, der vi går mer konkret inn i bruken av kunstig intelligens i egen arbeidshverdag. Sesjonen er ved Henrik Brattli Vold som er fagmedarbeider ved Institutt for journalistikk.
Som radiobransjens egen plattform har Radioplayer en unik posisjon. Radioplayer handler om å sikre radioens posisjon i biler, men også ivareta og utvikle radio på alle andre relevante digitale plattformer. I 2024 utvikles og vokser Radioplayer raskere enn noensinne. På lokalradiokonferansen vil du få høre mer om hvordan og hva dette vil bety for din radiokanal. Sesjonen er ved Ole Jørgen Torvmark som er head of Products for Radioplayer Worldwide.
Denne sesjonen som ledes av avdelingsdirektør i Medietilsynet, Hanne Sekkelsten, vil gi deg innsikt i aktuelle endringer i offentlige mediestøtteordninger som direkte påvirker lokalradio. Du vil videre få informasjon om tilsynets kartlegging av det redaksjonelle innholdet i norsk lokalradio. Det er første gang tilsynet gjør en slik omfattende innholdsanalyse av lokalradiobransjen og resultatene skal etter planen presenteres høsten 2024. Velsand vil også informere om arbeidet med den nye mediedatabasen som etter hvert skal gi oversikt over medietilbudet som finnes på ulike steder i Norge. Sesjonen avsluttes med en åpen spørsmålsrunde fra salen.
NTB, politiet og presseorganisasjonene ruller nå ut en ny tjeneste, der den redaktørstyrte pressen kan få mer informasjon om hendelser enn politiet kan gi publikum. Målet er bedre samhandling og mer effektiv kommunikasjonsflyt mellom politi og presse. Politiloggen er navnet på informasjonskanalen der politiet kan publisere overordnet informasjon til allmennheten på politiet.no, og samtidig sende mer detaljert informasjon til mediene som dekker saker redaksjonelt. Men hva slags tilleggsinformasjon kan politiet gi til pressen? På hvilken måte kan tjenesten effektivisere journalistenes hverdag og hvordan kan din radiostasjon kan få tilgang? Dette og mer til vil Jørgen Dahl Kristensen, journalist i Budstikka, Kåre Henriksen, utviklingsredaktør i NTB og Rune Hekkelstrand, operasjonsleder i Oslo Politidistrikt svare på i denne sesjonen.
Du får ikke mer ut av kunstig intelligens enn du selv legger i det, og din viktigste ferdighet som KI-bruker er å kunne bestille («prompte») med presisjon, for å få best mulig sluttresultat. I denne sesjonen lærer du tankegangen som hjelper deg å få mest mulig ut av KI, og du får med deg noen sentrale «prompts» som kan gi deg superkrefter i jobben. For å delta i denne sesjonen, bør du ha brukerkonto hos OpenAI, slik at du minst har tilgang til GPT 3.5. Eksemplene som brukes stammer fra GPT-4. OBS! Begrenset antall plasser. Workshopen er ved Henrik Brattli Vold som er fagmedarbeider ved Institutt for journalistikk. Ønsker du å delta på denne workshopen, må du melde deg på her.
Når tradisjonell kringkasting og internett smelter sammen som distribusjonsplattformer for radio, blir korrekt oppsett for ID-koder stadig mer viktig for lokalradio. Blant annet for å kunne oppnå sømløse overganger mellom FM/DAB og IP-baserte plattformer, eksempelvis i bil. I 2023 kom det på plass helt nytt regelverk for bruk av ID-koder, som lokalradioene må kjenne til. Dette vil Morten Byberg, senioringeniør i spektrumavdelingen hos Nasjonal kommunikasjonsmyndighet fortelle mer om i denne sesjonen. Det vil også bli redegjort for de endringer i ny forskrift om sektoravgift som vedrører lokalradio, herunder lettelser i sektoravgiften for lokalradioer som innehar spektrumtillatelse på DAB. Det åpnes for spørsmål fra salen ved slutten av sesjonen.
Tono forvalter lydfestings- og fremføringsrettigheter for musikkverk i Norge på vegne av komponister, låtskrivere, tekstforfattere og musikkforlag. Lokalradioer må inngå avtale med Tono for å lovlig kunne fremføre musikk på radio og internett. Men hva slags musikkbruk regulerer egentlig standardavtalen? Kan man eksempelvis publisere opptak av sendinger eller podkast med musikk på egne nettsider eller på sosiale medier? Er det tillatt å bruke et visst antall sekunder av et musikkstykke? Kan man lage en nettradiospiller, der det er mulig å bla seg tilbake? Og hvordan kan man rettighetsklarere musikkbruk som ikke dekkes gjennom standardavtalen? Dette og mye mer vil du få svar på når konsulent Kristina Raae Jemtegaard og rådgiver Herman Foss i medieavdelingen hos Tono gjester landskonferansen.
To-retters fellesmiddag som serveres i hotellets restaurant. Dette måltidet er ikke inkludert i pakkeprisen og må bestilles som tilvalg ved kjøp av billetter.
Etter middagen samles vi i hotellbaren til musikalsk og sosial kveld i hotellbaren. Frode Stian Andersen og Rolf-Eilert Johansen serverer musikalske perler ut over kvelden. Det blir også en åpen mikrofon-seanse der konferansedeltakerne inviteres til å bidra med musikalsk underholdning. Baren er åpen under hele arrangementet. Gled deg til en hyggelig aften med munter spilleglede og god stemning!
Registrering for deltakere, gjester, foredragsholdere og andre som ankommer fredag. Ved registrering fÃ¥r deltakerne utdelt en konferansemappe med praktisk informasjon, programblad og et deltakerbevis i form av et navneskilt. Dette navneskiltet mÃ¥ deltakeren bære pÃ¥ seg under hele konferansen. Skiltet fungerer blant annet som adÂgangstegn for fagkonferanse og enkelte mÃ¥ltider. I lommen for navneskiltet ligger billetter til fellesmiddag og festmiddag for deltakere som har bestilt dette. Registreringen er Ã¥pen til klokken 13.00.
Får du ikke svar på det du egentlig lurer på når du intervjuer dine kilder? Tyr du ofte til de samme, trygge spørsmålene? Skal du bli en god programleder, reporter eller journalist, er det viktig at du behersker den mest klassiske journalistiske disiplinen og det viktigste virkemidlet i den redaksjonelle verktøykassa. Svein Tore Bergestuen brenner for det gode intervjuet. I denne sesjonen deler han sine beste råd for at du skal løfte spørsmålene dine til et helt nytt nivå, slik at svarene du mottar blir mer nøyaktige, mer relevante og mer pålitelige. Bergestuen har jobbet med journalistikk, kommunikasjon og ledelse i 30 år. Han har ledet flere tusen debatter og intervjuer som tidligere journalist og programleder på radio og tv. Bergestuen underviser i intervjuteknikk i både inn- og utland, og har skrevet en internasjonal fagbok om forskningsbasert intervjumetodikk
Å skape nye og varige kundeforhold krever mer enn bare konkurransedyktige priser og kvalitetsprodukter. I denne sesjonen får du gode tips og praktiske råd rundt hvordan du best kan lykkes med salg av radioreklame. Birgitte Løvaas har 30 års erfaring fra salg av reklame for P4, og vil her fortelle om de viktigste fokusområdene i en radioselgers hverdag. Enten du er en erfaren selger eller ny innen feltet, kan dette være en verdifull sesjon for å styrke dine salgsferdigheter og din gjennomslagskraft.
Hver uke slippes det en anseelig mengde ny norsk musikk, men bare en liten brøkdel oppnår spilletid på ordinære radiokanaler. Ordentlig Radio spiller bare norsk musikk – både nye låter, gamle hits og låter som har gått mange hus forbi. Samtidig snakker radiokanalen ordentlig med artister og låtskrivere om musikken deres og bruker tid på å bli bedre kjent med mangfoldet i det som lages. Til landskonferansen kommer radiolegende og redaktør i Ordentlig Radio, Tor Andersen som høsten 2023 ble tildelt hedersprisen under Prix Radio for sin mangeårige innsats for norsk radio. Han forteller mer om hvordan radiostasjonen arbeider i kryssfeltet mellom intervju og musikkformidling og gir deg nyttige tips til hvordan du kan benytte musikk som et brekkjern for å få til en god og dypere samtale med dine intervjuobjekter.
Skal du lykkes med din promo eller radioreklame må du vinne lytterens oppmerksomhet og få frem budskapet du ønsker i løpet av få sekunder. I denne sesjonen får du høre 19 kreative lydideer fra hele verden, presentert av NRKs lydprofilsjef Vidar Brennodden. Brennodden brenner for lyd, og når han samler sammen sine favorittpromoer og annet lydknask, serveres lydproduksjoner som holder et skyhøyt nivå. Det blir en sonisk reise gjennom verdens mest kreative og fengende lydbruk, med alt fra norske mesterverk til internasjonale vinnere. Her blir det mye inspirasjon å hente for alle som jobber med lyd!
Denne workshopen vil gi deg innsikt i de beste metodene for å oppnå optimal dekning for FM- og DAB-nettverk. Vi vil utforske planleggings- og måleteknikker som er avgjørende for å sikre at dine sendere når ut til ønskede områder. I tillegg vil vi se på hvordan du kan tilfredsstille både geografiske og regulatoriske dekningskrav ved hjelp av ulike antennesystemer. Du vil lære hvordan du kartlegger de spesifikke geografiske kravene for ditt område og velger det mest hensiktsmessige antennesystemet med riktig plassering og høyde. Videre vil vi utforske metoder for optimalisering av både FM- og DAB-nettverk, som inkluderer justering av antennesystemer og sendereffekter for å oppnå best mulig ytelse. Workshopen vil foregå på engelsk og ledes av Carlo Perotta som er direktør for salg og forretningsutvikling i Aldena. Ønsker du å delta på workshopen, må du melde deg på her.
Lunsj serveres i hotellets restaurant.
Hver uke kommer det nye og interessante verktøy som kan bidra til å forbedre ditt innhold og lydbilde eller forenkle produksjonen. Fra kunstig intelligens til unike løsninger for lydredigering, lydrensing, transkribering, konvertering og reklameproduksjon. I denne denne sesjonen viser radiofuturolog James Cridland de gode verktøyene du ikke visste eksisterte, leker med dem live og gir deg nyttige tips til hvordan du kan få det beste ut av dem. NB! Sesjonen avvikles på engelsk.
Journalistikken står overfor en rekke utfordringer i den stadig mer teknologisk avanserte verden vi lever i, der informasjon, tekster, meninger, bilder, lyd og videoer flyter fritt på nettet. Nye digitale verktøy gjør det mulig å finne og dele informasjon på helt nye måter. Men hva kan vi som journalister og redaktører egentlig bruke av det som ligger helt eller delvis åpent der ute? Kan de presseetiske reglene i Vær Varsom-plakaten hjelpe oss til å håndtere informasjonsoverflod, «falske nyheter» og fremveksten av kunstig intelligens? Dette er noen av spørsmålene Mathias Vedeler i Norsk Presseforbund vil se næremere på i denne viktige sesjonen for deg som arbeider med journalistikk i radio.
Lokalradiosamkjøringen koordinerer radiokampanjer på vegne av nasjonale kunder og merkevarer som ønsker samtidig annonseplassering på ulike lokalradiostasjoner i landet. Det er Radio Metro som er initiativtaker og ansvarlig for samkjøringen, som de senere årene har gitt deltakende radiostasjoner reklameinntekter for flere millioner kroner. I denne workshopen vil salgsdirektør i Radio Metro, Yvonne Stikbakke fortelle om utviklingen i det nasjonale reklamemarkedet, status for samkjøringen, hva som forventes av deltakerne og hvordan Radio Metro skal kunne inkludere din radiostasjon i sitt salgsarbeid. Merk at det som minimum er en forutsetning å kunne dokumentere offisielle lyttertall, for å kunne ta del i samkjøringen. Ønsker du å delta på workshopen, må du melde deg på her.
Har du følelsen av å gå på autopilot når du skal produsere redaksjonelt innhold og trenger ny inspirasjon til hvordan du kan løse produksjonen på en ny og mer innovativ måte? Syntes du at dine reportasjer likner for mye på alt annet og trenger tips til hvordan du kan skille deg ut? Christian Ingebrethsen har i over ti år utfordret reportasjesjangeren på radio, nett og TV og er kjent som en av Norges mest kreative reportere. I denne sesjonen får du et innblikk hvordan han skapte sin egen personlige og gjenkjennelige reporterstil. Du får også konkrete verktøy og tips for hvordan du skal dyrke den gode ideen, få reportasjene dine til å skinne og hvordan du kan ta din kreativitet til nye høyder.
Norske redaksjonelle medier har beintøff konkurranse om de unges oppmerksomhet fra sosiale medier og utenlandske strømmetjenester. Alle jakter på denne «umulige» målgruppa – men hvordan er egentlig de unges nyhets- og underholdningskonsum. Hvor sterkt står de redaksjonelle mediene? Og hvilken rolle spiller Snapchat, TikTok, YouTube og Facebook i de unges hverdag? NRK har i over 10 år gjort egne undersøkelser på livet og medievanene til unge folk. Hvordan har de unge forandret seg på disse årene, og hva er likt? I denne sesjonen går Emel Yildirim og Vegard Tveito gjennom 10 år med data fra NRKs UNG undersøkelser. Du møter også radiosjef i NRK, Cathinka Rondan som vil fortelle hvordan NRK arbeider strategisk for å nå unge mediebrukere.
Lokalradioenes lytterandel blir målt gjennom Forbruker & Media som er Norges største markedsundersøkelse. Når en slik undersøkelse gjennomføres, er det mange hensyn å ta for at resultatene skal bli så presise som mulig. I denne workshopen vil du få bedre innsikt i det arbeidet og de kriterier som ligger til grunn for utvelgelse av respondenter og hvordan selve datainnsamlingen foregår. Du vil også lære om hvordan du bedre leser og tolker lyttertallene du mottar. Vet du egentlig hva som ligger i begrepene daglig og ukentlig dekning, eller hva som er forskjellen på populasjon og utvalg? Det blir også tid til et dypdykk i rapporteringsløsningen for å se nærmere på kjente og mer ukjente rapportfunksjoner og talldata. Ønsker du å delta på workshopen, må du melde deg på her.
Feel Good Radio ble startet i 2014 og er på kort tid blitt en av nederlands mest populære lokalradioer med over 200 000 månedlige lyttere og 25 000 følgere i sosial medier. Joey Koeijvoets er grunnlegger og daglig leder for radiostasjonen. Han kommer til Fornebu for å dele sin suksesshistorie. Gjennom en nøye utformet strategi har stasjonen oppnådd imponerende resultater både når det gjelder lyttertall, økonomi og innholdsmessig kvalitet. Sesjonen gir blant annet innsikt i de strategiske grepene og beslutningene som har formet stasjonens suksess de siste årene. NB! Sesjonen avvikles på engelsk.
Måten folk lytter til radio på er i endring samtidig som publikums forventninger til medieinnhold også utvikler seg dynamisk. I denne sesjonen deler radiofuturolog James Cridland medieforbruksdata fra hele verden, og vil legge frem tre konkrete strategier for å håndtere endringene. Målet er å sikre at radio forblir relevant også i fremtiden. Vær oppmerksom på at sesjonen vil foregå på engelsk.
Kunstig intelligens (KI) og automatisering er i ferd med å omforme radio- og podkastbransjen på måter vi knapt kunne forestille oss tidligere. Den teknologiske utviklingen har åpnet døren for nye digitale verktøy som ikke bare endrer måten vi finner og deler informasjon på, men som også revolusjonerer selve produksjonsprosessen. I denne engasjerende sesjonen, ledet av teknologirådgiver Eirik Solheim, vil deltakerne få et dyptgående innblikk i hvordan kunstig intelligens allerede integreres i radio- og lydproduksjoner. Fra helautomatiserte radiostasjoner med kunstige stemmer til verktøy som effektiviserer redaksjonelle prosesser.
I denne sesjonen dykker vi ned i utfordringene som lokale medier står overfor i en tid der stadig flere lokale butikker blir sentralstyrt av større kjeder. Vi utforsker de faktorene som påvirker valget av markedsføringsplattformer for både kjedene og mediebyråene. Samtidig evaluerer vi hva som gjør lokalradio unik i forhold til tradisjonelle medier, og hvordan lokalradioene bør jobbe for å opprettholde sin relevans som som en attraktiv annonsekanal. Møt Per Hæhre, kundedirektør i In-Sight og Malin Wiklund, salgssjef hos Enklere Valg som også vil dele sine tanker om annonsemarkedet og annonsørenes reklameinvesteringer i 2024. Ordstyrer er salgssjef i Radio Metro, Yvonne Stikbakke. Ikke gå glipp av muligheten til å lære mer om dagens dynamiske reklamelandskap sammen med erfarne bransjeeksperter.
To-retters fellesmiddag som serveres i hotellets restaurant. Dette måltidet er ikke inkludert i pakkeprisen og må bestilles som tilvalg.
Registrering for deltakere, gjester, foredragsholdere og andre som ankommer lørdag. Ved registrering fÃ¥r deltakerne utdelt en konferansemappe med praktisk informasjon, programblad og et deltakerbevis i form av et navneskilt. Dette navneskiltet mÃ¥ deltakeren bære pÃ¥ seg under hele konferansen. Skiltet fungerer blant annet som adÂgangstegn for fagkonferanse og enkelte mÃ¥ltider. I lommen for navneskiltet ligger billetter til festmiddag for deltakere som har bestilt dette.
Ny pengespilllovgivning trådte i kraft med virkning fra 1. januar 2023. Det nye lovverket kommer med en rekke endringer som alle lokalradioer med radiobingo nå må forholde seg til og innrette seg etter. Seniorrådgiver i Lotteritilsynet, Turid Søgnen vil i denne sesjonen gjennomgå de viktigste endringene for lokalradio. Hun vil også redegjøre tilsynets vurderinger om bruk av flaxlodd og bingohefter som premie i konkurranser på radio og hvorfor lokalradio som følge av ny pengespillovgivning ikke lenger kan avholde lotteri til inntekt for radiostasjonen. Det åpnes for spørsmål fra salen mot slutten av sesjonen.
En betydelig andel av radiolyttingen i Norge skjer i bilen. I en tid der den tradisjonelle bilradioen er på vei ut og erstattes av nettbaserte underholdningssentere, blir det å beholde radioens posisjon i bilen kanskje den viktigste utfordringen for bransjen fremover. Radio kan fort bli bare en av flere apper på en skjerm og møte konkurranse fra operatører som Spotify, Youtube og Netflix også i bilen. Lokalradiobransjen trenger nødvendigvis ikke bare se på disse endringene som en trussel, men også en mulighet til å utnytte teknologien til å utvide sitt tilbud og engasjere lytteren på helt nye måter. I denne sesjonen vil George Cernat fra det amerikanske teknologiselskapet Xperi dykke ned i disse nye trendene og hvilken viktig rolle metadata vil spille i tiden fremover. Her vil du bli kjent med DTS AutoStage, en multimedieplattform for bil som Xperi har utviklet, og hvordan denne kan bidra til å sikre radioen en fremtredende plass i bilens underholdningssystemer. NB! Sesjonen gjennomføres på engelsk.
En essensiell faktor for å oppnå kommersiell suksess i radiobransjen er å utvikle distinkte ideer og akiviteter som fenger og gleder radiopublikummet, samtidig som de appellerer til potensielle annonsører. Lokalradio har en helt unik nærhet til sine kunder og lyttere, og høster dermed betydelige markedsmessige fordeler som nasjonale aktører sjelden kan gjenskape. I denne sesjonen vil event & marketing manager i Radio Metro, Bjørn Ivar Holter-Nilsen gjennom praktiske eksempler vise hvordan effektiv bruk av lokale events og promoaktiviteter kan bidra til å styrke båndene mellom radiostasjonen, kunder og lyttere. Med enkle promoaktiviteter på lufta eller kundeevents i butikk, skaper vi ikke bare positivt engasjement, men åpner samtidig døren for potensielle merinntekter.
Radiodager er samlingspunktet for hele den norske lyd-, podkast- og radiobransjen. Arrangementet som er et samarbeid mellom NRK, Bauer Media, P4-gruppen, Norsk Lokalradioforbund og Norsk Podkastforening gjennomgår nå en storstilt transformasjon. For å sikre at Radiodager og Prix Radio skal fortsette å være relavant for en samlet lydbransje vil arrangementene få ny innpakning og nye navn. Det blir også store endringer i priskategoriene. Daglig leder i Foreningen Radiodager, Morten Scott Janssen vil i denne sesjonen si mer om bakgrunnen, hvilke endringer som kommer og hva dette vil bety for lokalradio.
Lunsj serveres i hotellets restaurant.
Sosiale medier trenger ikke å være vanskelig, men det krever at du gjør en innsats. I denne sesjonen med SoMe-strateg Astrid Valen Utvik, får du kunnskapen, innholdet og verktøyene du trenger, slik at du får økt engasjement, rekkevidde og merkekjennskap i sosiale medier. Hva er trendene i sosiale medier akkurat nå? Hvilke muligheter byr markedsføring i sosiale medier på nå i 2024, hva slags innhold er det målgruppen setter størst pris på og hvordan kan du sikre deg at du får best mulig resultater ut av tiden du investerer i å lage godt innhold i deres sosiale kanaler?
Radio handler ofte og i stor grad om musikk. Men hvordan få musikkdrevet radio til å handle om mer enn tradisjonelle introduksjoner som "her hørte du..." og "nå kommer, men først musikk fra...". Hvordan klare å skape den gode flyten, formidle god stemning og underholde lytteren, når innholdet utelukkende består av musikk? Det vet Thorbjørn Birkeland svaret på. Han er programleder i Radio 102, og ble nylig kåret til landets beste programleder for musikkdrevet radio, i sterk konkurranse med mer profilerte programledere fra nasjonale kringkastere. Thorbjørn er kjent for for alltid å gjøre det lille ekstra for å sikre lytteren en behagelig opplevelse. Nå kommer han til Fornebu for å dele sine beste tips og råd, blant annet gjennom bruk av eksempler fra egen sendeflate.
Hver lokalradio med status som regulært (ordinært) medlem kan delta med én delegat til landsmøtet. Delegaten har både tale- og stemmerett på vegne av medlemsradioen i landsmøteforhandlingene. Det forutsettes at medlemskapet er inngått før 1. februar samme år. Assosierte medlemmer har tale- men ikke stemmerett i landsmøteforhandlingene. Både tale- og stemmerett forutsetter at kontingenten er betalt. Medlemmer som har betalt sin kontingent kan gi fullmakt til en delegat fra en annen medlemsstasjon til å representere/stemme i landsmøtet. Ingen delegater kam ha flere enn to stemmer. Merk: Flere fra en og samme medlemsradio kan delta i landsmøteforhandlingene, men kun en får status som delegat på vegne av radiostasjonen. Øvrige anses som tilhørere.
Landsmøtet behandler sak 1 til 8. Saker som skal behandles av landsmøtet, må være levert seks uker før landsmøtet avvikles, innen 3. februar 2024. Saksdokumenter og innstillingen fra valgkomiteen gjøres tilgjengelig for medlemmene tre uker før landsmøtet, senest 24. februar 2024.
Landsmøtet behandler sak 9 til 13. Saker som skal behandles av landsmøtet, må være levert seks uker før landsmøtet avvikles, innen 3. februar 2024. Saksdokumenter og innstillingen fra valgkomiteen gjøres tilgjengelig for medlemmene tre uker før landsmøtet, senest 24. februar 2024.
Vi møtes til forfriskninger før festmiddag i hotellets bar.
Vi går til bords og starter festmiddagen med en uformell Kahoot-quiz. Bordene danner quizlagene og det blir en flott premie til vinnende lag.
Kveldens quizmaster er Tønnes Steenersen.
Vi avslutter årets landskonferanse forrykende med treretters festmiddag, underholdning og prisutdelinger. På vei inn i festsalen kan du foreviges foran fotoveggen sammen med dine kolleger. Pent antrekk.
Toastmaster er Niklas Silseth Baarli som er en norsk programleder i radio og TV. Han arbeider i dag som programleder på frokostshowet på radiokanalen P5 Hits og i TV2 som programleder for "Farmen".
Kveldens musikalske bidrag kommer fra kritikerroste Hanne Tveter som er en anerkjent jazz og verdensmusikkartist. Hun er en genuin formidler av jazz, spansk og latinamerikansk kultur, som sammen med norske folketoner, skaper basen for musikken hennes. Med seg denne kvelden har hun Torbjørn Sandvik på gitar.
Og som avslutning på en perfekt aften, vil landets beste radio DJ, Torbjørn Birkeland fra Radio 102, sørge for å holde stemningen høy med sin blendende musikk i hotellbaren gjennom resten av kvelden.
Bli samarbeidspartner for arrangementet? Les mer her
Would you like to become a sponsor or exhibitor for the event? Read more
NO 961 128 641 MVA
Tollbodgata 2, 4611 Kristiansand
Telefon: +47 22 40 27 20
E-post: post@lokalradio.no
Landskonferansene i regi av Norsk Lokalradioforbund er det viktigste samlingspunktet for hele den norske lokalradiobransjen. Arrangementet startet i 1984 og avholdes årlig i mars eller april måned. Landskonferansen består av spennende fagdager med foredrag, seminarer, debatter, prisutdelinger og idémyldring.
Daglig leder: PÃ¥l Lomeland
Bruk av tekst og bilde er kun tillatt ved henvisning til kilde.