Praktisk info
Gardermoen 2019

Viktig informasjon

Scandic har to hoteller på Gardermoen. Konferansen foregår på Scandic Oslo Airport. Ikke på Scandic Gardermoen.

Styret og administrasjonen ønsker medlemmer og andre velkommen til Norsk Lokalradioforbund sin årlige landssamling.

Konferansen finner sted på Scandic Oslo Airport fra 5.- 7. april. Denne helgen møtes en samlet lokalradiobransje til todagers samling, hvor bransjens situasjon, utviklingstrekk og fremtiden for radiomarkedet drøftes.

Konferansen i 2019 vil gi deg som deltaker nyttige foredrag, minikurs og mulighet til å utveksle erfaringer med andre lokalradioer. Programkomiteen har satt sammen et variert og spennende program som favner bredt og som forhåpentligvis vil gi både radioledere, programledere, markedsavdeling og teknisk personell en solid dose med faglig påfyll.

I tillegg til faglige oppdateringer, blir det også sosialt samvær med radioprat, prisutdelinger og kulturinnslag. Her kan du knytte nye kontakter, få gode ideer og etter to dager reise hjem til dine kolleger med ny inspirasjon og kunnskap.

REGISTRERING

Registrering foregår fredag 5. april mellom 11.00 og 12.45. Her får deltakerne utdelt en konferansemappe med praktisk informasjon, programblad og et deltakerbevis i form av et navneskilt.

Dette navneskiltet må deltakeren bære på seg under hele konferansen. Skiltet fungerer blant annet som ad­gangstegn for fagkonferanse og måltider. Grønt symbol tilsier at deltaker har gyldig adgang, mens grått symbol indikerer manglende adgang.

A = Adgang til fagkonferanse fredag
B = Adgang fellesmiddag fredag
C = Adgang til fagkonferanse lørdag
D = Adgang til festmiddag lørdag

Registrering foregår i konferanseområdet som kalles «Skylon». Det ligger i hotellets første etasje. Gå ca. 20 meter forbi resepsjonen, innover mot hotellets restaurant. Inngangspartiet til «Skylon» finner du så på venstre side. Gå gjennom korridoren og du kommer til konferanseområdet. Det vil være skiltet fra resepsjonen.

KONFERANSEAVVIKLING

Hele fagprogrammet på fredag foregår i hovedsalen, Viper 2 (SAL A). På lørdag vil noen av sesjonene avvikles parallelt. Sesjoner som foregår utenfor hovedsalen er merket spesielt i programmet. Disse foregår i Viper 3 (SAL B), som befinner seg vegg i vegg med hovedsal. TV-skjermene utenfor hver konferansesal, oppdateres fortløpende med kommende sesjoner.

I tilknytning til konferanseområdet er det et stort mingle- og utstillingsareale. Her serveres kaffe, te, frukt og kaker i pausene og her vil også våre gode samarbeidspart­nere vise deg siste nytt i utstyr og løsninger som er relevante for bransjen. Vi oppfordrer deltakerne til å besøke utstillerne i ledige pauser for å oppdatere seg på de siste nyvinningene på teknologifronten.

MÅLTIDER OG FESTMIDDAG

Fredag serveres det «Wraps» i pausen fra 14.00 til 14.30. Fellesmiddagen på fredag starter klokken 20.00. Både denne middagen og lunsj på lørdag inntas i hotellets egen restaurant som du finner i første etasje. Det gjøres oppmerksom på at middag på fredag ikke er inkludert i deltakerprisen og må kjøpes separat. Festmiddag på lørdag serveres i et avskjermet lokale og vorspiel med bokbad blir avviklet i mingleområdet, «Skylon».

Før selve festmiddagen, klokken 19.45 arrangeres det en uhøytidelig lokalradioquiz i festsalen. Det blir flotte premier til de tre som plasserer seg øverst på lista. Vi anbefaler alle å laste ned quiz-appen før quizen starter. Den kan du laste ned her: https://kahoot.com/mobile-app/

PRESENTASJONER OG TREKNING

Enkelte av våre utstillere vil som en avslutning på fagkonferansen lørdag, presentere sine produkter og tjenester for konferansedeltakerne.

Underveis i denne sesjonen på rundt 40 minutter, vil vi ved tilfeldig trekning dele ut flotte gaver til to heldige konferansedeltakerne. Gavene er en fullverdig lisens på avviklingsprogrammet, «mAirlist» til en verdi av 9 500 kroner og en lydpakke bestående av et Focusrite lydkort, mikrofon, hodetelefon og software. Produktene er levert av henholdsvis Soundware og Lydrommet AS.

Deltakerens «lodd» i trekningen er det unike nummeret som er trykket på deltakerbeviset. Vinnere være til stede for å erverve premie.

SØKNAD OM REISESTØTTE

Som vanlig vil det være mulig å søke Norsk Lokalradioforbund om reisestøtte i etterkant av konferansen. Søknadsskjema finnes i konferansemappen og søknadsfristen er fredag 19. april. Reisestøtten omfatter inntil kroner 2 000,- til reise pluss kroner 500,- til opphold for maksimalt to personer fra hver konsesjonær.

Søknader som innkommer etter fristen eller som mangler signatur eller nødvendige vedlegg vil ikke bli behandlet! Reisestøtte kan kun søkes av medlemmer i Norsk Lokalradioforbund.

Dersom du har spørsmål i forbindelse med konferansen, kan du kontakte Pål Lomeland på mail: paal@lokalradio.no eller på telefon 971 86 849.

FAQ
Ofte stilte spørsmål

Påmelding til konferansen finner du her. Velg den konferansepakken som passer din deltakelse og følg anvisningene i bestillingsmodulen. Som deltaker kan du velge om du vil forhåndsbetale konferansepakken med kort eller via tilsendt faktura. Etter at påmelding er gjennomført vil du få en påmeldingsbekreftelse tilsendt til oppgitt e-postadresse.

Landskonferansen er samlingspunktet for hele den norske lokalradiobransjen. Målgruppene  er i hovedsak radiomedarbeidere, mediestudenter og andre som er involvert i radiorelatert virksomhet. Konferansen består av et variert og spennende program som favner bredt og som forhåpentligvis vil gi både radioledere, programledere, markedsavdeling og teknisk personell en solid dose med faglig påfyll.

Ta kontakt med administrasjonen i Norsk Lokalradioforbund på post@lokalradio.no, så ser vi om vi kan finne en løsning.

Konferansen er åpen for alle som ønsker å delta. Kun medlemer av Norsk Lokalradioforbund har anledning til å søke om reisestøtte til arrangementet

Det er spesifisert i produktspesifikasjonen til hver pakke, hvilke ytelser som er inkludert. Fellesmiddag fredag kveld er ikke inkludert i noen av pakkene og må bestilles separat. Reise og opphold er heller ikke inkludert og det må hver deltaker sørge for å ordne selv.

Det er et eget felt i bestillingsmodulen, der du kan oppgi eventuell matintoleranse eller allergier.

Det er mulig å søke NLR om reisestøtte i etterkant av konferansen. Eget søknadsskjema for dette får deltakerne utdelt i konferansemappen. NLRs reisestøtteordning omfatter inntil kroner 2 000,- til reise pluss kroner 500,- til opphold for maksimalt to personer fra hvert medlem.

Fant du ikke svar på det du lette etter?